~..forever and ever..~

Daisypath Anniversary tickers

17 February 2010

~..AliffIena..~

nothin act but stil want to post diz.. sweeeet num for sweeeet couple.hehe.. luv u dear..



me
-iena-

genting again

date: 05022010
time: 11.04 am till 7.28 pm
venue: genting highlands, pahang, malaysia..

episode: TWO


like i said b4 that there will be other pic 2 be added..here they come..njoy..weee=)



we while boating together gether..at 1st, me think it will be bored but actually it quite fun la..but still, bumper boat the best!haha


we with our winning cute bear.. although it quite small, but still better than nothin rite? =)

at beryl's chocolate wonderland..like this place=)



we luv each other <3


yup!we luv each other..hope we will last forever.. amiin..


he in the antique car..imaging like in the ancient time. hehe



he with 2010 car.. to much dreaming la dear.. but still, dream might be true sumday.. me always prays 4 u the bez! luv u dear.. <3


act, it was raining day.. and that day was maintenance day, so we can't play our feveret rides - roller coster (flying dragon and cork screw).. but it still worth bcoz we can played other rides like boating and go-kart.. before this we cannot played this all since there always so many people lines to play these rides.. so much fun on that day.. with him everyday will be the bez! hehe.. thanks 2 u my dear..


i think dat's all bout our trip to genting.. but we still want to go there another time.. genting, wait 4 us!haha


me
-iena-


07 February 2010

New mOde..

today is 7th Feb..it already 3days left after my besday..

stil waiting for

sumtin special

from him..=p


in good writing mood..really want to write here..but i have sumtin more important for me tomorrow..

advance OS test..

in study mode but cannot stop online..hadoi..

wish me luck for tomorrow..

hope everything goes fine..

=)



me..

-iena-


06 February 2010

~..newly genting..~

date: 05022010
time: 11.04 am till 7.28 pm
venue: genting highlands, pahang, malaysia..

episode: ONE

this is our latest vacation.. very best moment for yesterday.. we go there by his savvy of course..we start our journey around 9.30 am.. bie.. add some more info plizz..

enjoy our photos.hehe
snap with my samsung cmera..=p


otw..he driving with one hand touch up his hair..



our 1st game at there.. actually we played it for 3 times..such a fun 'buaian'.hehe


~..us..~


while waiting 2 play roller coster..quite bored..wait for half an hour, but played for only 5minutes..but still, it worth.hehe

he with his newly 'sedara'.but he dun want to introduce them to me..'kedekut ek'.hehe


me cont. next time..need to get ready to study for advance OS..test this monday..wish me luck=)



me
-ina-

buat tatapan semua..

Assalamualaikum..
da lama rasanya xupdate blog ni..bz sgt n cmpur ngn xde yg baru utk ditambah..bie sy pon xtau sy ltk ni..hope dia prsn n baca la gk.hehe..
message ni saya dapat dari message forward kat fesbuk..saya xcaye ngan kejadian yang jadi kalo kite forward o tak bila dapat message ni..tapi dari message ni narnye ada yang baek yang ingin disampaikan..
kita sesama manusia..tugas kita untuk saling ingat-mengingati antara satu sama lain..moga kita dapat ambil yang baek darinya untuk diperaktikkan..
moga kita beroleh rahmat dari-NYA..


Assalamualaikum semua......Saya tidak pasti sama ada mahu menyebarkan atau tidak e-mail ini. Tetapi apabila membacanya, ada kewajaran dan perkara-perkara yang boleh jadikan iktibar. Justeru itu, yang baik kita jadikan tauladan dan yang buruk kita jadikan sempadan...
From:
Cik Junaida Binti Hj Ismail

Pensyarah Fakulti Sains
Pentadbiran dan Pengajian Polisi
Universiti Teknologi MARA Kedah,
P.O.Box 187, 08400 Merbok
Kedah Darul Aman

Assalamualaikum. ...saya cuma mau berkongsi cerita tentang cerita dibawah...
Begini ceritanya kira2 tiga minggu yang lalu saya dpt forwad yg sama juga mengenai informasi ini, saya pikir cuma sekadar informasi biasa saja... saya tak tahu saja... tapi dua minggu kemudian saya kehilangan sesuatu yang sangat berharga bagi saya..dan hingga waktu ini saya tidak mampu membeli lagi benda tersebut ..... Kejadian itu saya pikir cuma sial saja .... tapi begitu pagi tadi saya terbaca informasi ini yang berbunyi, "Sedangkan terhadap orang yang meng "ignore" kan dan membuang surat ini,dia mendapat musibah yang besar iaitu kehilangan sesuatu harta/benda yang sangat dicintai dan disayanginya" Dan saat itu juga saya teringat bahwa beberapa minggu yg lagi lalu saya juga pernah menerima surat seperti ini dan saya tidak menyebarkannya. Kemudian dua minggu kemudian saya kehilangan sesuatu yg berharga bagi saya.
Kemungkinan ada hubungan atau tidak mengenai kejadian diatas hanya Allah SWT yg tau, bagi saya kehilangan sesuatu bererti kita harus lebih dekat dan banyak berdoa kepada Allah swt.......

Wassalam.... ......

Bukan email surat berantai nya yg utama, tapi message kalau kita ada sedikit rizki sedekahkankanlah pada yg kurang mampu??? kirakan semua yg telah kita miliki dan berapa banyak kita dermakan.

BERITA DARI MASJID NABAWI

BERITA PENTING

BERITA UNTUK UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA. SURAT INI DATANGNYA DARI SYECKH ACHMAD DI SAUDI ARABIA . "AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD SAW, WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYECKH ACHMAD SEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, YAITU DI MESJID NABAWI SAUDI ARABIA..

"Pada malam tatkala hamba membaca Al'Quran di makam Rasulullah, dan hamba

sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Didalam mimpi hamba bertemu dengan

Rasulullah SAW, dan beliau berkata, "didalam 60.000 orang yang meninggal dunia, di antara bilangan itu tidak ada seorangpun yang mati beriman, dikarenakan:

1. Seorang istri tidak lagi mendengar kata-kata suaminya

2. Orang yang kaya yang mampu, tidak lagi melambangkan atau menimbangkan rasa belas kasih kepada orang-orang miskin.

3. Sudah banyak yang tidak berzakat, tidak berpuasa, tidak sholat dan tidak menunaikan ibadah haji, padahal mereka-mereka ini mampu melaksanakan.

Oleh sebab itu wahai Syechk Achmad engkau sabdakan kepada semua ummat manusia di dunia supaya berbuat kebajikan dan menyembah kepada Allah SWT.

"Demikian pesan Rasulullah kepada hamba, Maka berdasarkan pesan Rasulullah tersebut dan oleh karenanya hamba berpesan kepada segenap ummat Islam di dunia.

Pesanan nabi:

a. Bersalawatlah kepada Nabi Besar kita Muhammad SAW.

b. Janganlah bermalas-malasan untuk mengerjakan sholat 5 ( lima )waktu.

c. Bershadaqoh dan berzakatlah dengan segera, santuni anak-anak yatim piatu.

d. Berpuasalah dibulan ramadhan serta kalau mampu tunaikan segera ibadah haji.


PERHATIAN:
Bagi siapa saja yang membaca surat ini hendaklah menyalin/mengcopyny a untuk disampaikan kepada orang-orang lain yang beriman kepada hari penghabisan / kiamat. Hari kiamat akan segera tiba dan batu bintang akan terbit, Al'Quran akan hilang dan matahari akan dekat di atas kepala, saat itulah manusia akan panik. Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti hawa nafsu dalam jiwa.
Dan barang siapa yang menyebarkan surat ini sebanyak 20 (dua puluh) lembar dan disebarkan kepada teman-teman / rekan-rekan anda. Atau Masyarakat Islam sekitarnya, maka percayalah anda akan memperoleh keuntungan setelah dua minggu kemudian. Telah terbukti pada seorang pengusaha di Bandung, setelah membaca dan menyalinnya juga menyebarkan sebanyak 20 (dua puluh) lembar, maka dalam jangka waktu 2 (dua) minggu kemudian, dia mendapat keuntungan yang sangat luarbiasa besarnya. Sedangkan terhadap orang yang menyepelekannya dan membuang surat ini, dia mendapat musibah yang besar yaitu kehilangan sesuatu harta/benda yang sangat dicintai dan disayanginya.

Perlu diingat kalau kita sengaja tidak memberitahukan surat ini kepada orang lain, maka tunggulah saatnya nasib apa yang akan anda alami, dan jangan menyesal apabila mendapat bencana secara tiba-tiba

atau

kerugian yang sangat besar. Sebaliknya jika Anda segera menyalin/mengcopyny a dan menyebarkannya kepada orang lain, maka anda akan mendapatkan keuntungan besar atau rezeki yang tiada disangka-sangka..

Surat ini ditulis S.T.. STAVIA sejak itu surat ini menjelajah dan mengelilingi dunia, dan pada akhirnya sampai kepada Anda. Percayalah beberapa hari lagi sesuatu akan datang kepada Anda dan keluarga Anda.

KEJADIAN-KEJADIAN YANG TELAH TERBUKTI

1. Tun Datu Mustafa Mantan Menteri Sabah Malaysia, dipecat dari jabatannya karena beliau lupa setelah menerima surat ini, tidak menyebarkannya, kemudian beliau ingat surat ini, lalu beliau menyalinnya dan menyebarkannya sebanyak 20 lembar. Beberapa lama kemudian beliau dilantik kembali menjadi menteri Kabinet

-dari hamba ALLAH-
ni aje wat masa ni..kang ada yg baru update lg..=)
-ina-